Wat is het geheim van een goede concurrentiepositie? Deze vraag wordt regelmatig gesteld, zeker in tijden waarin de concurrentie steeds actiever wordt. Het wordt moeilijker om te concurreren op prijs of inhoud van producten/diensten alleen.Dit white paper van CRM excellence gaat over het creeren van een buitengewone klantbeleving. De klantbeleving is een concurrerend vermogen. Klanten verwachten een goed product tegen een redelijke prijs. Echter, enkel tegemoet komen aan die verwachtingen is niet voldoende en hiermee wordt de concurrentiepositie niet versterkt. Het is de uitdaging om de verwachting van de relatie te overtreffen. Men moet de relatie het gevoel geven dat hij zich begrepen, welkom en belangrijk voelt. Het onderscheidende vermogen voor veel succesvolle leveranciers in deze tijd uit zich in gedegen klantkennis. Die kennis wordt gebruikt om het product of de dienst optimaal af te stemmen op de behoeften van de klant. Door het optimaal inzetten van deze specifieke klantkennis, is het mogelijk een buitengewone klantbeleving te realiseren.