Het doel van een organisatie, op het moment van interactie met haar relaties, is de interacties op een zodanige manier te laten plaatsvinden, dat de relatie naar tevredenheid zaken met de organisatie doet. Deze tevredenheid zal overslaan naar andere relaties of zal zorgdragen voor het uitbouwen van de bestaande relatie. Uiteindelijk zal het rendement van de organisatie verbeteren. De interacties
moeten er voor zorgen dat de klant, ongeacht het kanaal, eenvoudig zaken met uw bedrijf kan doen.
CRM betreft de strategie om de juiste vorm voor uw interacties te bepalen. De klant centraal stellen, customer focus, beschouw alle activiteiten en interacties vanuit het oogpunt van de klant. Bedenk dan zelf hoe het over komt en of dat de gewenste manier is.
In dit artikel kunt u lezen op welke wijze u snel en effectief uw interacties met de markt en dus met uw klanten in kaart brengt. De interacties zijn de essentie van zaken doen. Zonder interacties, geen omzet! De beschreven aanpak zorgt er voor dat u de juiste mix van interacties vaststelt, waarmee u een belangrijke basis legt voor het succesvol afronden van uw CRM
project en het succesvol toepassen van uw CRM strategie.Resultaat van deze aanpak is duidelijkheid over welke aspecten door u moeten worden opgepakt tijdens en na het project.U krijgt dus geen ellenlange discussies over hoe de CRM strategie uitgevoerd moet worden. Deze aanpak, het ‘interactiemodel proces’, voorkomt dit en heeft dat in de praktijk bewezen.
Related posts: