Selfservice is een belangrijk aspect geworden waarmee organisaties hun klanten binden. Het wordt gebruikt voor uiteenlopende toepassingen: Online sales, marketing en voor het zelf laten doen van transacties voor de klant. Selfservice wordt gezien als een norm voor organisaties om hun concurrentiepositie te verbeteren of op peil te houden.
Om een grote groep relaties te ondersteunen met het selfservicemodel moet een organisatie een aantal zaken organiseren:
Een intelligente selfserviceoplossing waardoor informatie actueel blijft en gemakkelijk te vinden is
Gepersonaliseerde informatie beschikbaar stellen, waardoor relaties precies dat vinden wat ze zoeken
De mogelijkheid om op een aggregatieniveau deze gepersonaliseerde informatie samen te stellen
Tweezijdige communicatie via meerdere kanalen, zodat de relatie ook echt het gevoel heeft centraal te staan en zelf het communicatiekanaal te kunnen kiezen
Uiteraard vallen niet alle websites en niet alle telefoongesprekken onder selfservice. Het gaat erom dat de persoon zelf informatie kan vergaren en op een zelf gekozen moment in contact kan treden met de organisatie en actie kan ondernemen.
Download de gratis whitepaper van CRM excellence voor een korte historie van de ontwikkelingen van selfserviceactiviteiten. Uiteraard wordt alles gecombineerd met de CRM-visie. Na het lezen van de paper weet u welke verschillende kanalen mogelijk zijn om selfservicefaciliteiten beschikbaar te stellen en begrijpt u de voordelen die selfservice uw klanten kan bieden.
Related posts: