Om succesvolle marketingactiviteiten te kunnen ontplooien moet duidelijk zijn hoe organisaties waarde toevoegen aan hun klanten. De vraag is hoe organisaties in al het huidige mediageweld toch de interactie met klanten kunnen aangaan en hierbij een vertrouwensrelatie kunnen opbouwen.
Basisprincipes voor succesvolle klantrelaties
Essentieel is het toevoegen van waarde aan de klant en het toepassen van factoren als timing, uithoudingsvermogen en relevantie. Het opbouwen van een succesvolle klantrelatie is gebaseerd op een viertal basisprincipes:
De rol van Social Media
Het integreren van Social Media in een multichannel campagne is onvermijdelijk. De rol van Social Media is echter niet een traditionele online rol zoals email, het zorgt voor een verandering in de wijze van communiceren. Door de opkomst van Social Media is er een verschuiving ontstaan van ‘outbound’ naar ‘inbound’ communicatie en van ‘zenden’ naar ‘luisteren’ en ‘interacteren’. De stijgende invloed van online kanalen zorgt er voor dat inbound marketing steeds belangrijker wordt.
Download de gratis whitepaper van CRM excellence om meer te weten te komen over de rol van Social Media in CRM. Aan de hand van diverse voorbeelden is te zien hoe moderne communicatiemiddelen bijdragen aan het opbouwen van succesvolle klantrelaties.
Related posts: