Terwijl sociale netwerksites explosief groeien in populariteit, stijgen ook de hype rondom en interesse voor deze sites. Facebook had al 200 miljoen gebruikers in 2009 (Wauter 2009). Echter, feiten en fictie scheiden is een uitdaging.
Social netwerking wordt omschreven als een mengelmoes van technologieën die het voor individuen mogelijk maken om eenvoudig te communiceren, informatie te delen en om online nieuwe communities te vormen. De grote vraag tegenwoordig is echter niet wat social networking inhoudt, maar wat het kan doen voor organisaties.
Waar sociale netwerken begonnen als havens voor individuen, worden ze nu actief gebruikt door bedrijven om te proberen er waarde uit te halen.
Bij een juiste inzet zijn sociale netwerksites voor marketing professionals, salesmanagers en klantenservicemedewerkers een manier om betekenisvolle klantrelaties te ontwikkelen. Social networking moet echter niet geïsoleerd plaats vinden; bedrijven moeten zich af vragen op welke wijze social networking bedrijfs- en crmprocessen verder kan verbeteren en uitbreiden.
Deze vrijblijvende whitepaper behandelt tastbare methodes waarop organisaties meetbare klantwaarde en omzet kunnen genereren door social networking te koppelen met CRM oplossingen.
Related posts: